• BETINOC SHOCKPROOF PROTECTIONS

    BETINOC ontwikkelt, produceert en plaatst schokbestendige en hygiënische stootplinten, stootpalen, wanden en profielen voor bedrijfsgebouwen, machines en infrastructuur

    BETINOC SHOCKPROOF PROTECTIONS

    BETINOC ontwikkelt, produceert en plaatst schokbestendige en hygiënische stootplinten, stootpalen, wanden en profielen voor bedrijfsgebouwen, machines en infrastructuur

Voedingsproducten op de Belgische markt zijn gezonder dan 5 jaar geleden

De voedingssector verlaagde de afgelopen vijf jaar het gehalte aan suikers en verzadigde vetten in voedingsproducten en voegde ze meer vezels toe. De sector wil samen met de overheid verdergaan op de ingeslagen weg.

Positieve trend

Sectorfederaties Fevia, de federatie van de Belgische voedingsindustrie en Comeos, de federatie voor de handel, begonnen in 2012 een traject om onevenwichtige voedingspatronen aan te pakken. 

De sector wil hiermee de gezonde keuze gemakkelijker te maken voor de consument. De voedingssector werkt daarbij op 3 pistes: het aanpassen van de nutritionele samenstelling, de portiegroottes en de marketing en communicatie naar de consument.

Uit cijfers van de sectoren blijkt nu dat niet alleen het assortiment waaruit de Belg vandaag kan kiezen er anders uitziet dan 5 jaar geleden, maar ook diens nutriënteninname.

Zelfregulering werkt

Hiermee wil de voedingssector aantonen dat bedrijven ook door middel van zelfregulering en eigen initiatieven een positief resultaat kunnen bereiken en dus een gunstige impact op de dagelijkse energie-inname van de consument.

Voor de productgroepen frisdranken en voorverpakte producten in de Belgische retail tussen 2012 en 2016 tonen de resultaten een duidelijke neerwaartse trend aan van het aantal calorieën verkocht op de Belgische markt.

Bron: fevia.be